POPIS LEKCÍ

ROZVRH A REZERVACE LEKCÍ TADY

VŠECHNY NAŠE LEKCE JSOU URČENY ZAČÁTEČNÍKŮM I POKROČILÝM! Pokud máte chuť s jógou teprve začít, rozhodně se nebojte a přijďte!

HATHA JÓGA
Hatha jóga je systém, jehož hlavními součástmi jsou pozice těla (tzv. ásany), ovládání dechu (tzv. pránájáma) a zklidnění mysli (meditace). Hatha jóga je pomalejší, vhodná pro všechny věkové kategorie, začátečníky i pokročilé.
Hatha jóga slouží jako prevence, fyzioterapie a léčba například pro:

  • vysoký krevní tlak,
  • astma bronchiale,
  • vertebrogenní onemocnění,
  • ortopedické poruchy,
  • a pro spoustu civilizačních onemocnění způsobených poruchou regulace fyziologických funkcí.

Pozitivní výsledky

  • negativní indukce – např. dráždění trávicího traktu má reflexní vliv na snížení dráždivosti dýchacího systému,
  • snížení dráždivosti sliznice a reflexních zón,
  • svalová relaxace,
  • převaha parasympatického nervového systému,
  • podpora vylučování žláz s vnitřní sekrecí,
  • podmíněné reflexy,
  • soustředěnost,
  • změna dechového a srdečního rytmu.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

POWER JÓGA

Powerjóga je styl jógy, při kterém jsou jednotlivé pozice (ásány) cvičeny dynamicky. Plynule se opakují jedna za druhou nejprve základu – pozdravu slunci (jeho přínosům jsme se věnovali v minulém díle) – a pak v rozvoji dalších velmi přínosných (i příjemných) pozic.

Jaké další přínosy powerjóga má? Je vynikající prevencí bolesti zad, zlepšuje držení těla, zpevňuje postavu, napomáhá spalování tuků a tedy i efektivnímu hubnutí, posiluje hluboký stabilizační systém těla, má silný vitalizující vliv na vnitřní orgány (díky předklonům, záklonům, úklonům a torzím masíruje a dodává krev k jednotlivým orgánům), pomáhá zlepšení přenosu informací mezi tělem a mozkem, což má za následek lepší koordinaci pohybu, uvolňuje psychické i fyzické napětí, posiluje imunitu, pomáhá účinně vyměňovat plyny a tekutiny v těle – tedy krev a orgány se nám rychleji okysličují, rychleji regenerují a lépe pracují, stimuluje buněčnou práci i trávicí a vylučovací systémy, čímž dochází k harmonizaci všech vnitřních procesů a v neposlední řadě je powerjóga mocný zdroj pozitivní energie a dobití baterek!

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

JÓGA PRO ZDRAVÁ ZÁDA

Cílem cvičení je uvolnit záda a regenerovat páteř, protáhnout zkrácené svaly trupu, posílit v místech, kde jsou svaly ochablé a neposkytují dobrou oporu pro páteřní skelet. Důraz je kladen na správné dýchání, optimální držení těla a zaměření pozornosti.

Velmi příjemná lekce pro každého, kdo sedí často u počítače, má časté bolesti zad, nebo pro toho, kdo se bolesti zad chce vyhnout. Uvolňuje svalové i psychické napětí, okysličuje organismus, posiluje imunitu a působí na posilnění svalů celého těla.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

SOBOTNÍ RELAX (JIN JOGA, RESTORATIVNÍ JÓGA)

Klidná a jemná praxe jógy, při které se v jednotlivých pozicích setrvává delší dobu, i několik minut a cílí tak na pojivové tkáně, šlachy, vazy a klouby. Delší výdrže tak zvyšují jejich pružnost. Pozice se drží z velké části na zemi. Lekce klade důraz na celkový terapeutický a relaxační efekt. Během sekvence se dostatečně protáhnete, uvolníte, napojíte se sami na sebe a na konci týdne získáte energii do dalších dnů. Lekce je vhodná pro všechny úrovně pokročilosti a věkové kategorie.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

LÉTACÍ JÓGA (AERO, AERIAL, FLYING, LÉTAJÍCÍ JÓGA)

Aerojóga (flying yoga, aerial jóga) je jeden z nejmladších stylů prastaré školy jógy. Nutnou pomůckou cvičebního systému této jógy je speciální měkký šátek , který je připevněn ke stropu. Do něj se pak v různých pozicích zavěšujete a cvičíte. Jestli se rádi houpete v síti, budete nadšení, ale technika je určená zejména lidem s problémem s krční páteří a se zády.

Při jakékoliv cvičební poloze totiž celý kosterní systém nějakým způsobem zatěžujeme. Proto se průkopník této techniky, gymnasta a tanečník Christopher Harrison, rozhodl vytvořit takový způsob cvičení, který bude přístupný pro každého a ponese sebou blahodárný vliv jógy bez toho, že by kladl jakoukoliv tíhu na náš kosterní systém. Prokrvení hlavy v obrácených pozicích má pak při pravidelném cvičení skvělý vliv na stav vaší pokožky, je nejlepší prevencí proti vráskám, zlepšení paměti a celkové svěžesti.