POPIS LEKCÍ

ROZVRH A REZERVACE LEKCÍ TADY

VŠECHNY NAŠE LEKCE JSOU URČENY ZAČÁTEČNÍKŮM I POKROČILÝM! Pokud máte chuť s jógou teprve začít, rozhodně se nebojte a přijďte!

HATHA JÓGA
Hatha jóga je systém, jehož hlavními součástmi jsou pozice těla (tzv. ásany), ovládání dechu (tzv. pránájáma) a zklidnění mysli (meditace). Hatha jóga je pomalejší, vhodná pro všechny věkové kategorie, začátečníky i pokročilé.
Hatha jóga slouží jako prevence, fyzioterapie a léčba například pro:

  • vysoký krevní tlak,
  • astma bronchiale,
  • vertebrogenní onemocnění,
  • ortopedické poruchy,
  • a pro spoustu civilizačních onemocnění způsobených poruchou regulace fyziologických funkcí.

Pozitivní výsledky

  • negativní indukce – např. dráždění trávicího traktu má reflexní vliv na snížení dráždivosti dýchacího systému,
  • snížení dráždivosti sliznice a reflexních zón,
  • svalová relaxace,
  • převaha parasympatického nervového systému,
  • podpora vylučování žláz s vnitřní sekrecí,
  • podmíněné reflexy,
  • soustředěnost,
  • změna dechového a srdečního rytmu.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

JÓGA PRO POSILNĚNÍ STŘEDU TĚLA

Jde o hlubokým stabilizačním systémem těla. Svaly jsou uloženy pod povrchovým svalstvem a patří sem pánevní dno, transversus (sval příčný břišní), dýchací sval (bránice), multifidy (vzpřimovače páteře) a zadní snopce vnějších šikmých břišních svalů. Jejich posílením docílíme správného rovného držení těla, můžeme odstranit potíže s bolestmi zad, krční páteře, ale také kyčlí, kolenou a ramen.

PROČ SE ZAMĚŘIT NA STŘED TĚLA?
• primární základní stavební kámen celého těla
• zlepšení vyváženosti postavy
• zlepšení rovnováhy a fyzického výkonu
• vytvarování břišních svalů lépe než pouze cvičením na povrchové břišní svaly
• správné držení těla
• zlepšení flexibility, síly, vytrvalosti
• prevence proti bolestem zad, krční páteře, a velkých kloubů – kyčlí, kolenou, ramen
• zpevnění pánevního dna pomáhá při porodu, po porodu, ale také při sexuálním styku

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

LÉTACÍ JÓGA (AERO, AERIAL, FLYING, LÉTAJÍCÍ JÓGA)

Aerojóga (flying yoga, aerial jóga) je jeden z nejmladších stylů prastaré školy jógy. Nutnou pomůckou cvičebního systému této jógy je speciální měkký šátek , který je připevněn ke stropu. Do něj se pak v různých pozicích zavěšujete a cvičíte. Jestli se rádi houpete v síti, budete nadšení, ale technika je určená zejména lidem s problémem s krční páteří a se zády.

Při jakékoliv cvičební poloze totiž celý kosterní systém nějakým způsobem zatěžujeme. Proto se průkopník této techniky, gymnasta a tanečník Christopher Harrison, rozhodl vytvořit takový způsob cvičení, který bude přístupný pro každého a ponese sebou blahodárný vliv jógy bez toho, že by kladl jakoukoliv tíhu na náš kosterní systém. Prokrvení hlavy v obrácených pozicích má pak při pravidelném cvičení skvělý vliv na stav vaší pokožky, je nejlepší prevencí proti vráskám, zlepšení paměti a celkové svěžesti.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

AERIAL HOOP (KRUHY)

Aerial hoop neboli akrobacie na závěsném kruhu pohází z cirkusového prostředí. Je tak trochu uměním, sportem, tancem, akrobacií dohromady.
Velice zábavnou formou získáte zpevněné tělo a flexibilitu. Není potřeba žádné speciální sportovní zkušenosti. Začínáme pomalu a nejprve zkoušíme úchopy, základní závěsy, posilování na kruhu, roztáčení kruhu, výstupy do kruhu a jednoduché prvky v kruhu.
Vychází taktéž z velmi starých gymnastických sportů již ve Starověku, kdy byl hlavně rozvoj v Číně, Indii Egyptě dán základ filosofii dbající na tělesné a duševní zdraví.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

RESTORATIVNÍ JÓGA (JIN JÓGA)

Klidná a jemná praxe jógy, při které se v jednotlivých pozicích setrvává delší dobu, i několik minut a cílí tak na pojivové tkáně, šlachy, vazy a klouby. Delší výdrže tak zvyšují jejich pružnost. Pozice se drží z velké části na zemi. Lekce klade důraz na celkový terapeutický a relaxační efekt. Během sekvence se dostatečně protáhnete, uvolníte, napojíte se sami na sebe a na konci týdne získáte energii do dalších dnů. Lekce je vhodná pro všechny úrovně pokročilosti a věkové kategorie.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

POWER JÓGA

Powerjóga je styl jógy, při kterém jsou jednotlivé pozice (ásány) cvičeny dynamicky. Plynule se opakují jedna za druhou nejprve základu – pozdravu slunci (jeho přínosům jsme se věnovali v minulém díle) – a pak v rozvoji dalších velmi přínosných (i příjemných) pozic.

Jaké další přínosy powerjóga má? Je vynikající prevencí bolesti zad, zlepšuje držení těla, zpevňuje postavu, napomáhá spalování tuků a tedy i efektivnímu hubnutí, posiluje hluboký stabilizační systém těla, má silný vitalizující vliv na vnitřní orgány (díky předklonům, záklonům, úklonům a torzím masíruje a dodává krev k jednotlivým orgánům), pomáhá zlepšení přenosu informací mezi tělem a mozkem, což má za následek lepší koordinaci pohybu, uvolňuje psychické i fyzické napětí, posiluje imunitu, pomáhá účinně vyměňovat plyny a tekutiny v těle – tedy krev a orgány se nám rychleji okysličují, rychleji regenerují a lépe pracují, stimuluje buněčnou práci i trávicí a vylučovací systémy, čímž dochází k harmonizaci všech vnitřních procesů a v neposlední řadě je powerjóga mocný zdroj pozitivní energie a dobití baterek!